Nissan – Το πρώτο solid-state ηλεκτρικό το 2028!

Nissan – Το πρώτο solid-state ηλεκτρικό το 2028!

Η Nissan είναι μία εκ των πρωτοπόρων στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Μερικές φορές ξεχνάμε ότι η Nissan ήταν η πρώτη που λάνσαρε στην αγορά ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μαζικής παραγωγής με το Leaf και τώρα θέλει να γίνει πρωτοπόρος και στη νέα τεχνολογία των solid-state μπαταριών καθώς στόχος της ιαπωνικής εταιρίας είναι να ξεκινήσει πιλοτικά η παραγωγή αυτού του είδους των μπαταριών μέχρι το 2025, να έχει ολοκληρώσει την αρχική εξέλιξη της τεχνολογίας μέχρι το 2026 και εν συνεχεία, να αυξήσει τον ρυθμό παραγωγής μέχρι το 2028 ώστε να προχωρήσει και στην πρώτη εφαρμογή μαζικής ή τέλος πάντων ημι-μαζικής παραγωγής.

Πιστεύω ότι έχουμε κάτι πραγματικά ξεχωριστό και πως είμαστε σε ένα group-ηγέτη στην τεχνολογία. Θέλουμε να μειώσουμε το κόστος [σε σύγκριση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου] κατά 50%, να διπλασιάσουμε την ενεργειακή πυκνότητα και να προσφέρουμε τριπλάσιες ταχύτητες φόρτισης.

Δήλωσε ο αντιπρόεδρος έρευνας και εξέλιξης της Nissan στην Ευρώπη, David Moss. Το υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρίας πρόσθεσε ότι η Nissan συνεργάζεται με κορυφαίους επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και πως μία σημαντική παράμετρος στις solid-state μπαταρίες που εξελίσσει είναι πως πρόκειται για “εξ ολοκλήρου solid-state” που σημαίνει ότι δεν υπάρχει απολύτως κανένα υγρό στοιχείο. Έτσι βελτιώνονται δραστικά τομείς όπως η αξιοπιστία αλλά και η απόδοση των μπαταριών καθώς δεν υφίστανται ηλεκτρολύτες οι οποίοι είναι ιδιαίτερα επιρρεπείς, ως υγρά, στον βρασμό. Ο Moss εξήγησε επίσης ότι με τη νέα αυτή τεχνολογία, αλλάζει δραστικά και ο τρόπος που εξελίσσονται τα αυτοκίνητα – όχι μόνο εξαιτίας της διαφορετικής αρχιτεκτονικής και των διαφορετικών απαιτήσεων των solid-state μπαταριών, αλλά και λόγω των πλεονεκτημάτων που προσφέρουν.

Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα έχει να κάνει με το μέγεθος της μπαταρίας. Σε εφαρμογές επιβατικών αυτοκινήτων δεν υπάρχει λόγος ύπαρξης μίας μπαταρίας των 100 kWh, με ότι αυτό συνεπάγεται για το βάρος, την χωροταξία και το κόστος του οχήματος, ώστε να επιτευχθεί αυτονομία των 500 χιλιομέτρων. Η ίδια εμβέλεια θα είναι εφικτή με μία πολύ μικρότερη μπαταρία ενώ η φόρτιση δεν θα αποτελεί πρόβλημα αφού οι χρόνοι που θα απαιτούνται θα είναι πολύ μικρότεροι – συγκρίσιμοι ακόμα και με τον ανεφοδιασμό ενός βενζινοκίνητου.

Όλα αυτά όμως θα ισχύουν στο απώτερο μέλλον, προς τα τέλη δεκαετίας σε πρώτη φάση και πιο μαζικά, την επόμενη. Μέχρι τότε, η Nissan δεσμεύεται για την εξέλιξη της υπάρχουσας τεχνολογίας μπαταριών ιόντων λιθίου καθώς πιστεύει ότι υπάρχουν ακόμα περιθώρια για δύο επιπλέον γενιές [της τεχνολογίας], όπως δεσμεύεται για το γεγονός ότι δεν πρόκειται να επενδύσει στην εξέλιξη “αμιγώς Euro 7” βενζινοκινητήρων αφού κάτι τέτοιο δεν βγάζει νόημα στη μαζική παραγωγή. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Moss, “τα ηλεκτρικά κατεβαίνουν, το EU7 ωθεί τα βενζινοκίνητα προς τα πάνω”, επομένως πλησιάζουμε στο σημείο όπου τα κόστη αυτών των δύο πολύ διαφορετικών τεχνολογιών αρχίζουν να συγκλίνουν.

Prev Post Volvo Car Hellas – Συνεχίστηκε και το 2022 η ανοδική της πορεία
Next Post Williams FW45 – Ζητείται ελπίς…
Σχετικά άρθρα
or

For faster login or register use your social account.

Connect with Facebook